Close
Logo

O Nás

Cubanfoodla - Tento Populárny Víno Hodnotenia A Recenzie, Idea Unikátnych Receptov, Informácie O Kombináciách Spravodajstvo A Užitočných Príručiek.

Kultúra

V Arménsku sa vínna renesancia udomácňuje proti presile

Arménsko je považované za jedno z rodísk vinárstva s archeologickými dôkazmi starými najmenej 7 000 rokov. Tragicky bola vinárska kultúra krajiny zdecimovaná za Sovietskeho zväzu, keď bol nútený vyrábať brandy namiesto vína.



To sa konečne začalo meniť asi pred desiatimi rokmi. Dnes v krajine pôsobí viac ako 200 vinárstiev a ich fľaše teraz nájdete na trhoch a v reštauráciách po celých Spojených štátoch a Európe. Vedúcim tejto renesancie je tím otca a dcéry Vahe a Aimee Keushgerian, ktorí vyrábajú vína Keush a Zulal a zároveň dohliadajú na spoločné projekty viníc a výroby pre desiatky ďalších značiek.

Tiež sa ti môže páčiť: Sprievodca po Arménsku, jednej z najstarších vinárskych oblastí na svete

Nebola to ľahká cesta, pretože niektoré z najlepších arménskych terroir a jeho najvyhľadávanejšie pôvodné odrody viniča sa nachádzali na hranici Náhorného Karabachu a na jeho hranici. Táto odtrhnutá republika etnických Arménov – výsledok brutálnej vojny medzi Arménskom a Azerbajdžanom v rokoch 1991 až 1994 – sa v roku 2020 opäť stala zónou konfliktu, keď sa Azerbajdžan pokúsil znovu získať kontrolu nad krajinou.



To viedlo pre Keushgerians k dramatickej a nebezpečnej sezóne zberu, keď museli zbierať hrozno na pohraničných územiach, zatiaľ čo v okolí zúrili bitky. V septembri 2023 Azerbajdžan zasadil republike posledný úder, prevzal územie, vyhnal 150 000 Arménov a od 1. januára 2024 vymazal Náhorný Karabach z mapy.

Tento konflikt dobre poznám, keďže som v roku 2004 strávil takmer mesiac v Náhornom Karabachu. Bol som tam s vojnovým fotografom Jonathanom Alpeyriem, aby som informoval o geopolitickej situácii. Narazili sme aj na kultúru vína v regióne, ktorá sa potom pomaly znovu objavovala z vojny pred desiatimi rokmi, a strávili sme niekoľko dní návštevou viníc posiatych nášľapnými mínami a vinárstiev, ktorých steny boli posiate dierami po guľkách. Táto skúsenosť viedla k môjmu prvému veľkému celovečernému príbehu v medzinárodnom časopise a odštartovala moju kariéru vinárskeho novinára. Miestni ľudia, teraz utečenci, a miesta Nágronského Karabachu budú vždy blízke môjmu srdcu.

Tiež sa ti môže páčiť: 9 hrozna, ktoré vám pomôže porozumieť arménskemu vínu

V roku 2021, povzbudený vlastnými bojmi Arménska, no zameraný na pozdvihnutie histórie vína v širšom regióne, sa Vahe Keushgerian zaviazal vyrábať víno z hrozna vypestovaného v susednom Iráne. Hoci história vína siaha rovnako ďaleko do Iránu – starobylé arménske vinárske miesto je len míle od iránskych hraníc – krajina naďalej presadzuje zákaz alkoholických nápojov uzákonený počas islamskej revolúcie v roku 1979.

Podarilo sa mu to v roku 2021, keď na vidieku hľadal hrozno a vyvážal ho späť do Arménska, kde spolu s Aimee vyrobili prvé komerčné víno z hrozna vypestovaného v Iráne po viac ako 40 rokoch.

Táto sága je srdcom dokumentu SommTV Pohár spásy , ktorý sa teraz po turné v kinách po Severnej Amerike vysiela online. Aby som sa dozvedel viac o tom, čo priviedlo Vahe Keushgeriana do Arménska, prečo sa k nemu Aimee rozhodla pripojiť a ako vyzerá budúcnosť vína v tejto starobylej krajine, vyspovedal som ich oboch.

  Logo Apple Podcast
  Logo podcastu Google


Prepis epizódy

Prepisy sa generujú pomocou kombinácie softvéru na rozpoznávanie reči a ľudských prepisovačov a môžu obsahovať chyby. Pred citovaním skontrolujte príslušný zvuk.

Matt Kettmann 0:09

Dobrý deň, vitajte v podcaste Wine Enthusiast. Ponúkate nápojovú kultúru a ľudí, ktorí ju riadia. Som Matt Kettmann, spisovateľ na slobode tu vo Wine Enthusiast. A dnes vám prinášam rozhovor s Vahe a Aimee Keushgerian, tímom otca a dcéry, ktorý stojí za Keush, Zulal a ďalšími vinárskymi projektmi v Arménsku. Arménsko je môjmu srdcu veľmi blízke. Strávil som tam asi mesiac pred 20 rokmi a bol to výlet, ktorý skutočne pomohol naštartovať moju kariéru v oblasti písania vína, Arménsko je považované za jedno z rodísk vinárskej kultúry. A dnes zažíva vážnu renesanciu vo vinárstve, pričom Amy a Vahe vedú túto úlohu. Ich príbeh je základom nedávno zverejneného dokumentu Cup of Salvation od SommTV a pripojili sa k podcastu, aby nám povedali niečo viac o histórii vína a Arménsku, vzrušujúcej energii okolo dnešnej vinárskej komunity v krajine a prečo sa Vahe rozhodol riskovať svoju slobodu v roku 2021 tým, že je prvým človekom, ktorý vyrába komerčné víno zo susedného Iránu za viac ako 40 rokov.

Toto je Matt Kettmann s nadšencom vína. Som tu s Vahe Keushgerian a jeho dcérou Aimee Keushgerian, vinármi z Arménska zo všetkých miest, a dnes sa porozprávame o histórii výroby vína v Arménsku, ktorá siaha tisícročia do minulosti. Porozprávame sa trochu o tom, ako sa tento tím otca a dcéry dal dokopy a rozhodol sa začať spoločne vyrábať víno v Arménsku. Porozprávame sa trochu o niektorých konfliktoch v tejto oblasti, najmä okolo Náhorného Karabachu alebo inak známeho ako Artsakh, čo zahŕňa časť ich výroby vína pred niekoľkými ročníkmi. A potom sa tiež dostaneme do šialenej misie Váhu vyrábať víno a Irán alebo získavať hrozno z Iránu a vyrábať víno v Arménsku. To všetko zachytáva nový film Somm TV s názvom Cup of Salvation, ktorý si teraz môžete pozrieť online. Takže ak vás to zaujalo, určite si ten film pozrite. A môžete si kúpiť aj tieto vína, z ktorých ste mi pár poslali a boli fantastické. Víno z Iránu som ešte neskúšal, pretože sa mi to zdá príliš zvláštne. Ale tie ostatné z Arménska boli fantastické. Poďme sa teda ponoriť sem. Vahe, narodil si sa v Sýrii, správne, vyrastal si v Libanone a potom v Taliansku a potom si pracoval v Kalifornii, potom si vyrábal víno a Taliansko a potom si sa usadil v Arménsku. Povedz mi teda niečo o tvojej osobnej histórii a o tom, ako si sa dostal k stávke na Arménsko zo všetkých miest, aby si vsadil svoj nárok, pokiaľ ide o víno.

Gap Keushgerian 2:22

Vidím. Áno, postupnosť je v podstate správna: Sýria, a potom som vyrastal v Libanone, kým som nemal 19 rokov, potom Taliansko. potom USA – Kalifornia – a potom som sa vrátil na 12-ročné pôsobenie v Arménsku, čo je prvýkrát, čo som skutočne vyrobil víno. Dovtedy som bol obchodník a predával talianske vína po celých USA v Kalifornii na východnom pobreží. A potom si prenajmem nejaké vinice, potom si prenajmem vinárstvo v Toskánsku a tam som vyrobil víno. A potom som tam urobil víno v Puglii. Takže som mal dve vinárstva v rovnakom čase. Arménsko bolo úprimne povedané, bol to náhodný výlet v roku 97. Priateľ môjho švagra s priateľom, chystali sa ísť do Arménska, povedali, že sa k nám chceš pridať? Jasné, jasné, samozrejme. A vstúpil som do armády v Paríži, potom sme išli do Arménska. Tam mi cez rozhovory s ľuďmi povedali, že tam sa všetko začalo s vinohradníctvom. A byť romantický typ, to bolo všetko, čo som musel počuť. A tak sa táto vec dostala do môjho mozgu v mojej mysli, čo s tým môžem robiť? A potom o dva roky neskôr som prišiel a v roku 99 som si nechal vysadiť vinice, ktoré v tom čase v Arménsku nikto nerobil. Rýchlo dopredu, tento projekt sa neuskutočnil – vysadili sme vinice u nesprávneho partnera atď. Takže klasické emocionálne rozhodnutie a potom, tak v roku 2009 sme urobili gap year s rodinou v Arménsku a začal som robiť projekt, bol tam veľký projekt, ale nebolo vinárstvo. Tak som dal šesť fliaš vína, všetci boli ooh, bolo to také dobré. Bolo to tak krásne. A tento projekt sa rozbehol. A to odštartovalo celé znovuzrodenie tohto odvetvia. Viete, bol to 300-hektárový projekt. A potom sa stala vedúcou značkou v Arménsku, takže stanovila štandard pre nové vinárstvo. A potom v roku 2013 som chcel robiť šumivé víno a tak ďalej a tak ďalej. A potom som sa naozaj zapojil, nikdy som sa nevrátil do Štátov. Zostal som v Arménsku. Takže som tu už 14 rokov.

Matt Kettmann 4:42

A vy ste arménsky pôvodom. Vyrastali ste v arménčine?

Gap Keushgerian 4:47

Áno, hovoril som po arménsky. Angličtina by bola mojím druhým jazykom, ale tak sme začali v škole. Arabčina bola jazykom krajiny. Takže sme sa učili po arabsky, písali sme po arabsky, ale nikdy sme naozaj necvičili, kým som nešiel do armády a všetci boli Libanonci a všetci hovorili po arabsky a ja som bol jediný Armén v kasárňach, povedzme to tak. Inak viete, držali sme hlavu nízko a každý si robil svoje. Viete, boli sme hosťami v hostiteľskej krajine, ako je Sýria, Irak, Libanon po genocíde, tam sa rozložili všetci Arméni. Niektorí v USA, Francúzsku, ktovie čo ešte. Takže tam – obaja moji rodičia boli Arméni, škola, skaut.

Matt Kettmann 5:35

História arménskeho vína siaha 4000, 6000 rokov dozadu?

Gap Keushgerian 5:41

Posledná bola 6100 rokov – pretože táto jaskyňa v Arménsku bola datovaná uhlíkom. Ale potom pred tromi alebo štyrmi mesiacmi, možno teraz je to takmer šesť mesiacov, prebiehal spoločný výskum medzi miestnymi arménskymi, európskymi a čínskymi výskumníkmi a datovali ho na 11 000 rokov. Nie Arménsko ako také, ale náš región ako rodisko a to sa vrátilo o 11 000 rokov späť. Boli tam dve centrá, Ashawa bola viniča, čo je vinifera, a potom tam bolo, myslím, že to bol Ashkan alebo niekde, stolové hrozno, čiže jedenie hrozna. Takže tí dvaja, jeden išiel na východ a jeden na západ. A potom zo Západu to išlo do Európy, putovalo to, vínna réva putovala Európou a potom sa to zmenilo, samozrejme, viete, takže.

Matt Kettmann 6:33

A potom Arménsko malo, myslím, len pre čitateľov, ktorí nesledovali túto časť svetovej histórie, Arménsko bolo súčasťou Sovietskeho zväzu. A to, aké boli miestne vinárske tradície v tom čase akosi potlačené alebo ako by ste to obdobie opísali?

Gap Keushgerian 6:48

Počas Sovietskeho zväzu? Do Sovietskeho zväzu sme vstúpili v dvadsiatych rokoch. Viete, boli sme nezávislí, ale sotva sme to dosiahli, a potom prišiel Soviet, Červená armáda a takmer všetci tam, Gruzínsko, Azerbajdžan, Arménsko, každá iná východoeurópska krajina sa stala súčasťou, nie všetky, ale Sovietsky zväz. Boli sme jednou z republík Sovietskeho zväzu. A keďže Sovietsky zväz alebo komunistická ekonomika bola plánovaná ekonomika, takže museli urobiť päťročné plány, mali päťročné plány, takže mali toľko ľudí a určité krajiny, kde sa dalo vyrábať víno, Gruzínsko, Arménsko, Azerbajdžan a podobne. . Orapa, jeden z nich, o ktorom som sa nemohol dostať, bol súčasťou Azerbajdžanu, ale bola to arménska enkláva. Stačilo im dodať víno do Sovietskeho zväzu. Takže Arménsko, ktoré bolo dané z pôdy a arménskych odrôd, sa počas Stalina, ktorí sú Gruzínci, rozhodli, že Gruzínsko bude vyrábať víno a Arménsko bude vyrábať brandy alebo fortifikované vína, kópie Sherry, Madeiru a tak ďalej. Port. Takže skopírovali všetky tieto vína v Arménsku a Arménsko dodalo Sovietskemu zväzu brandy, veľa z toho, viete, destilácia fungovala. A okrem jedného regiónu s jaskyňami, pretože sú tam samé kopce, pokračovali vo výrobe stolových vín, v podstate stolových vín, pretože to nebolo produktívne. Bolo to ploché, viete, nemohli takpovediac podojiť pôdu. Takže táto oblasť zostala. A pokračovali vo výrobe stolových vín, inak to urobilo niekoľko ďalších miest. Ale doteraz, povedzme, sme žili v temných dobách, kým by som povedal, že ľahko 19, 2000 až 2009. Takže asi 70 rokov, 75 rokov.

Matt Kettmann 8:53

Tak a naozaj len asi pred 20 rokmi sa začalo skutočne diať takéto novodobé znovuzrodenie arménskej vinárskej kultúry.

Gap Keushgerian 9:01

No, viete, prvé vína boli vyrobené z ročníka 2010, tri projekty súčasne robili víno ročníka 2010, ktorý bol uvedený na trh koncom roka 2011. Experiment, ktorý som urobil, bol v roku 2009, šesť rodičov, ale 2000 som zasadil viníc v roku 1999. Ale veľký projekt, 300-hektárové boli vysadené v rokoch 2006, 2007. A potom to obdobie.

Matt Kettmann 9:34

Takže je to naozaj mladé – myslím tým, že je to najstaršia vinárska oblasť na svete. Je to mimoriadne mladé.

Gap Keushgerian 9:41

Okolo 12 rokov. Renesancia znovuzrodenia arménskeho vinárstva trvá približne 12 rokov. Chcem povedať, že niektorí presne určili, ktorý mesiac, kto kedy čo – v niektorých ohľadoch je naozaj roztomilé, že sa môžete vrátiť a povedať: „Och, pamätám si tú reštauráciu, túto reštauráciu,“ pretože to bolo ako, v niektorých viete zadarmo pre všetkých spôsoby, a nebolo kultúry, nasledovala kultúra. A viete, keď si spomeniem, keď som vyrobil prvých 25 000 fliaš a niekedy sa v noci zobudím, ako, čo predám toto víno? Viete, myslím, že som bol zvyknutý predávať sem-tam talianske vína v USA. Ale viete, keď som išiel za distribútorom v USA a povedal som: Hej, mám arménske víno, pozrel by sa na mňa ako, či, viete, z ktorej časti mesiaca ste prišli, tak to urobím. Ale potom úprimne, myslím, že 25 000 fliaš vydržalo možno šesť mesiacov. A ďalšie tri alebo štyri roky sme mali deficit. Takže obchody chodili do reštaurácií nakupovať to odtiaľ, pretože sme to obmedzili len na štyri reštaurácie. Takže to bolo také roztomilé. A potom prišlo k niekoľkým ďalším značkám a posledné tri-štyri roky sú teraz na každom kroku, hovorím, že každé objatie se – to sú arménske mená – vyrába víno, plesknite po etikete. Alebo niekam choďte a niekto im urobí víno. Takže teraz je to úplne mimo kontroly. Správny? Ktoré je dobré.

Matt Kettmann 11:09

Ktoré je dobré. Je to dobrý problém mať. Aimee, nebola si na vínnej ceste predtým, ako si sa pripojila k svojmu otcovi. Správny? Nebolo to niečo, čo ťa zaujímalo. Dá sa to povedať?

Aimee Keushgerian 11:19

Nie. Vyrastal som okolo vína, vyrastal som v Toskánsku s Váhom a nikdy som si nemyslel, že pôjdem v otcových šľapajach. Ale práve som končil vysokú školu a on ma pozval, aby som sa zúčastnil zberu úrody pre Keush v roku 2016. Tak som si myslel, že to bude naozaj zábava. A tak keď som tam na jeseň išiel, môj svet sa trochu zmenil, pretože ja, A) som bol predstavený vinárskemu priemyslu úplne iným spôsobom. Je to odvetvie s mnohými rôznymi aspektmi. Je to poľnohospodársky priemysel, je to remeslo, je to remeselný priemysel, vyrábate dobrý produkt. A je to globálny medzinárodný obchod. Takže ja vinársky priemysel sa zrazu stal veľmi odlišným, keď som sa naň pozrel z tejto perspektívy. A navyše príchod do Arménska ako arménskej diaspóry bol veľmi lákavý. Nemať svoju vlastnú krajinu, historicky, za posledných 100 rokov, a potom mať svoj národ nezávislý a mať miesto, ktoré nazývate vlasťou, je veľmi emotívne rozhodnutie. A je to veľmi emotívna téma. Takže áno, tak Takže keď sme spojili tieto dva a potom prišli do Arménska a videli, že vinársky priemysel práve exploduje, rok 2016 nasledoval po roku 2015, čo nebolo veľmi, v roku 2015 došlo k niekoľkým zlomovým momentom. Pre priemysel. Jeden, napríklad prvý, bol to prvý rok, čo bol Riedel dovezený do Arménska v roku 2015. A to mal, len aby som uviedol veci na pravú mieru, bol to aj rok, keď bola založená vinárska akadémia. Takže to boli akési prelomové momenty, ktoré sa udiali rok predtým, ktoré ste mohli cítiť o 12 mesiacov neskôr, a vedieť, že efekty sa dejú tak rýchlo, bolo veľmi vzrušujúce byť toho súčasťou. Takže rok 2016 bola moja prvá úroda. A potom som začal pracovať na projekte Keush s otcom, ktorý vyrába methode traditionalelle v Arménsku, viete, a to je to, čo je výroba šumivého vína vo všeobecnosti veľmi špeciálna, a potom je výroba methode traditionalelle v Arménsku ešte výnimočnejšia.

Matt Kettmann 11:40

Čo, prepáčte, že vyrušujem, ale čo ste si mysleli, že budete robiť so svojím životom?

Aimee Keushgerian 13:13

Vlastne som si myslel, že budem pracovať pre veľkú nadnárodnú rozvojovú inštitúciu a pracovať na rozvoji vidieckych ekonomík. A potom a Vahe navrhol, že viete, veľa viníc a veľa vinárskeho priemyslu v Arménsku urobí práve to. V skutočnosti máme veľa viníc, ktoré sa nachádzajú v pohraničných dedinách a hrozno a vinohrady teraz vo veľkej miere prispievajú k rastu nášho vidieckeho hospodárstva. Takže povedal, viete, môžete to stále robiť, ak ste pre to nadšení a urobíte svoj vplyv prostredníctvom vinárskeho priemyslu.

Matt Kettmann 13:43
A dostanete skvelú fľašu vína, o ktorú sa môžete podeliť s ľuďmi.

Aimee Keushgerian 13:46

Áno, pomáha to, to je plus. Správny?

Matt Kettmann 13:46

A teraz už vlastne chodíš do školy, získavaš ďalší titul, ale z vína vo francúzskom Dijone. Odtiaľ sa k nám prihovárate?

Aimee Keushgerian 13:51

Som. Takže získavam titul MBA v oblasti vína a liehovín na Burgundskej obchodnej škole. Je to krásny zážitok. Vo svete existuje niekoľko programov MBA, ktoré sa zameriavajú na víno. Máte Napa, máte UC Davis, máte Kedge v Bordeaux, University of Adelaide. Keď som si vyberal programy, myslel som na to, v ktorej vinárskej oblasti chcem byť? A v akom regióne má zmysel byť pre Arménsko? Keď sa pozrieme na to, ako sa Arménsko rozvíja ako vinárska oblasť, máme určité hrozno, ktoré vyniká a určité vlastnosti a terroir, ktoré definujú našu vinársku oblasť, a pre mňa som tak trochu označil Burgundsko ako miesto, kam som chcel ísť a naučiť sa a, a, a vezmi si moje vedomosti, tak sa s nimi vrátim do Arménska.

Matt Kettmann 14:38

Skvelé. Poďme sa trochu porozprávať o tom hrozne. Možno môžete začať a Vahe sa tiež môže pripojiť, ale Arménsko má veľa rôznych pôvodných odrôd, ktoré len viete, z Arménska a myslím si, že sú súčasťou renesancie, tieto sa znovu objavujú, zvýrazňujú a klásť na ne dobrý dôraz, aby sa dobre pestovali a aby sa z nich stali skutočne zaujímavé. Povedzte teda o niektorých z týchto hrozna a o tom, čo s nimi robíte.

Aimee Keushgerian 15:03

Áno, historicky máme viac ako 500 druhov Vitis vinifera, ktoré údajne pochádzajú z tohto regiónu. Takže si viete predstaviť, že je toho pravdepodobne oveľa viac, než si dokážeme predstaviť. Počas Sovietskeho zväzu tam bola škôlka asi 150 domorodých hrozna. A teraz ich môžete nájsť asi 40 alebo 50, aj keď to rastie, keďže vyvíjame a znovu objavujeme stratené a staré hrozno. Vo všeobecnosti nájdete Areni naše primárne hrozno, čo je naša čierna odroda hrozna. A potom to pochádza z oblasti Vayots Dzor a Voskehat pre našu bielu odrodu hrozna. A potom máme nejaké ďalšie hrozno, ktoré sa začína objavovať, ako napríklad Tozot, koza Chillar Gurmeet, Garan Dmak, naozaj máme, stále sme na samom začiatku a) identifikácie všetkých týchto domorodých skupín, ktoré majú potenciál , sme na začiatku chápania klonov, ktoré máme, napríklad sme našli 19 klonov Areni, našli sme živé klony Tozota, tieto klonové selekcie sú veľmi významné v tom, ako rozvíjame vinice vpred. Ale vo všeobecnosti sme stále na úplnom začiatku objavovania toho, čo máme v hrozne, ale väčšinou to, čo nájdete, je Areni a Voskehat, pretože chce povedať slovo ušľachtilý, viete, dať mu spravodlivosť, pretože by sa malo nazývať, že je to krásna odroda hrozna, ktorá vedie a) z hľadiska kvality a štýlu. A áno, je to tak, je to skvelé.

Matt Kettmann 16:23

Áno, a myslím, moja skúsenosť s Areni je taká, že je to veľmi ľahké – myslím, že existuje nejaký stereotypný východoeurópsky štýl pre nedostatok lepšieho štýlu vína, má tendenciu byť ťažké. Myslím, že si myslíte, že maďarské vína bývajú ťažké a veľké. A Areni je ako úplný opak toho. Je to elegantnejšie. Je viac poháňaný minerálmi. Je to jemnejšie, ale nachádzate hrozno, ktoré prekračuje spektrum od ľahších po bohatšie vína?

Aimee Keushgerian 16:48

Áno, áno, máme napríklad odrodu Sireni, ktorá pochádza z Atsafu, je veľmi trieslová a veľká. Trochu viac nájdete vína na odvážnejšej strane s množstvom štruktúry a tanínov. Areni sa zameriava na to, aby bol, má tendenciu sústrediť sa na elegantnejšiu stránku. Ale keď ho ochutnáte, viete, má tendenciu byť veľmi ovocné v nose, očakávate tento veľmi druh ľahkého až stredne plného, ​​elegantného vína, ale keď ho ochutnáte, má túto nečakanú, skutočne úžasnú štruktúru. Je to teda veľmi zložité. A vyrába vína s mnohými rôznymi vrstvami a zložitosťou. A sú tu niektoré arómy a chuťové charakteristiky, ktoré zhromažďujeme a ktoré môžete nájsť vo väčšine Arenis. Ako región rozvíja štýl a vinári prerábajú štýl pre hrozno. Nachádzame aj spoločné črty. .

Matt Kettmann 17:33

Skvelé. Poďme sa teda trochu porozprávať o Náhornom Karabachu a tejto situácii. Trochu o tom viem, pretože som tam vlastne strávil čas, ako som vám obom spomínal, viete, pred 20 rokmi, bol som tam v roku 2004. V Náhornom Karabachu som strávil takmer mesiac, čo vtedy bod bol v podstate oficiálne neuznanou republikou etnických Arménov v okolí Azerbajdžanu. Bol to výsledok trojročnej dosť brutálnej trojročnej vojny v rokoch 91 až 94. Tá nasledovala po konci Sovietskeho zväzu a Arméni si tam dokázali vybojovať vlastnú republiku, ktorá bola potom roky akýmsi cieľom Azerbajdžanu. chcete to získať späť a vaše vinárstvo a pestovanie vína sa v roku 2020 ocitlo vo vojne o Náhorný Karabach. A len pre rýchly posun vpred, na jeseň minulého roka Azerbajdžan znova zaútočil a v podstate evakuoval, Náhorný Karabach muselo opustiť 150 000 arménskych utečencov. teraz, začiatkom tohto roka, republika prestáva vôbec existovať, čo je, viete, očividne tragédia pre Arménov, ktorí tam žili generácie, ak nie tisícročia. Vysvetlite nám teda, ako ste sa dostali do vojny v roku 2020 medzi Azerbajdžanom a etnickými Arménmi v Náhornom Karabachu?

Gap Keushgerian 18:53

Áno, urobili sme. V Náhornom Karabachu som tam mal škôlku. Takže preto, že existuje fyloxéra. V Arménsku sú dva regióny s fyloxérou, jedným z nich bol Náhorný Karabach. Takže ste nemohli, na rozdiel od väčšiny Arménska bolo vlastné. Nemuseli ste praskať. Takže to bola jediná prevádzka na rozmnožovanie rastlín pre ľudí, ktorí chceli vysadiť nové vinice. A tak, že hneď na prvý raz sme to samozrejme stratili. Teraz prvýkrát to bolo priamo na hraniciach. Takže Azerbajdžanci nám nedovolili starať sa o zem. Takže škôlka bola stratená. Ale medzitým som mal dve alebo tri výsadby v Arménsku, chceli experimentovať s tou odrodou, čo je Sireni alebo Khndoghni, podľa toho, aké synonymá, a tak teraz som tu škôlku reštartoval, pretože veľa vinárov sa presťahovalo teraz do Arménska a niektorí z nich chcú vo svojej rozmanitosti pokračovať. Takže teraz sa snažíme nájsť prispôsobenie, aby sme zistili, kde ktorá krajina alebo ktoré terroir sú dobré pre túto odrodu. Takže teraz to propagujeme. Takže toto dedičstvo nestrácame, ak chcete. Takže to bolo smutné, pretože veľa zo všetkého zostalo za sebou, pretože sa musia o tri dni evakuovať alebo niečo naozaj hlúpe. Takže všetci nechali fľaše vínnych tankov plné vína, vybavenia a podobne. A potom sa už len pohli ďalej bez toho, aby pohli žiadne zo svojich vín. Takže to bol jeden veľký otras, otras reality, ak chcete. V pravom Arménsku na severe, kde je región, je pod paľbou Azeri, takže ostreľovači. Takže niektoré videá tam nie sú spracované, pretože sa tam stále niečo deje. A najbližšie k nám do Arménska je naša dedina, kde vyrábame šumivé víno Khachik village, čo je aj vo filme. A to sú najvyššie položené vinice v Arménsku, ktoré sú ideálne pre šumivé víno, pretože môžete dosiahnuť fenolovú zrelosť bez hromadenia cukru. A môžete mať veľmi nízke pH, veľkú kyslosť pre bublinky. A tam to robíme my a tam to bolo najbližšie, pretože je to asi kilometer a pol vzdušnou čiarou, čo je na pohodlie veľmi, veľmi blízko.

Matt Kettmann 21:35

Áno, a ako je to znázornené vo filme, vy v podstate zbierate hrozno ako druh bômb a guliek alebo, viete, vybuchujúcich.

Gap Keushgerian 21:44

Neboli tam žiadne bomby. Ale musíme, viete, musíme ísť, sú tam vojenské kasárne, takže sme sa s nimi museli porozprávať, porozprávať sa s dedinčanmi, viete, myslím, áno, chcú zbierať a predávať svoje hrozno. Na druhej strane to nechcú riskovať. Takže v podstate, viete, sa snažíme prísť na to, ako to urobiť. A my sme išli a urobili to veľmi rýchlo. Zbierali sme úrodu, neboli sme si istí, či budeme môcť zberať alebo nie. Vojna všade okolo vás a je to riskantné.

Matt Kettmann 22:17

Áno. Áno. Aimee, uvedomovala si si, že tvoj vpád do vinárskeho priemyslu bude zahŕňať geopolitické konflikty ako je tento?

Aimee Keushgerian 22:27

Nie, naozaj nie, aby som bol úprimný. Áno, keby bol môj otec burgundským producentom, myslím si, že by pre mňa mohlo byť o niečo bezpečnejšie ísť v rodinných stopách, ale vinice pre Keush, ktoré máme, sú, viete, boli vysadené pred sovietskymi časmi. A vojenské základne boli vybudované po vysadení viníc a myslím si, že je to realita, vojna vo všeobecnosti je realitou, ktorú málokto zo západných, najmä západných, skutočne fyzicky nezažije, pretože vojny sa tradične viedli v zámorí. Ale historicky sa vojny bežne vedú v blízkosti viníc. Ak sa pozriete na šampanské, ak sa pozriete na naše Alsasko, viete, v histórii nie je nič nové, že okolo viníc sa vedú vojny. A vinice fungujú ako hranice a vinice v Arménsku fungujú ako hranice. Takže áno, nemyslím si, že som si to neuvedomil, ani to nevieš, byť štyri hodiny od vojny vo veku 27 rokov. Ale život v Arménsku mi dal také bohaté životné skúsenosti, že by som nevymeň to za nič. Je naozaj neuveriteľné byť súčasťou krajiny, ktorá tak rýchlo rastie, a byť súčasťou vinárskeho priemyslu, ktorý tak rýchlo rastie. Je to úplne neuveriteľné.

Matt Kettmann 23:27

No a potom tvoj otec príde s ešte šialenejším nápadom ísť do Iránu vyrábať víno. Takže len na prípravu tejto fázy, od islamskej revolúcie v roku 1979 je výroba alkoholu v Iráne nezákonná. Ale medzitým Irán a Arménsko majú spoločné hranice a myslím, že Arméni tam môžu cestovať na turistické vízum, takže to pre vás nie je uzavreté ako pre Američanov a možno aj niektoré ďalšie krajiny. A tak Vahe, na čo v tejto chvíli myslíš? Pretože v roku 2020 prežiješ vojnu v Náhornom Karabachu. A potom ďalší rok jednoducho choďte, poďme urobiť niečo ešte bláznivejšie, alebo čo vás k tomu priťahuje?

Gap Keushgerian 24:10

Dobrá otázka, veľmi existenciálna otázka, myslím, myslím, Aimee ma pravdepodobne pozná, jedna z mála ľudí, ktorí ma naozaj dobre poznajú a rozumejú mojej psychike. A viete, prichádza čas, keď sa veci ustália a my vyrábame víno. Teraz veľa ľudí vyrába víno. Píše sa veľa článkov. A niekedy sa cítim dobre, čo bude ďalej? Vieš, musí byť. Keď som bol v Kalifornii, bolo to Toskánsko. Keď som bol v Toskánsku, bola to Apúlia. Keď to bola Puglia, bolo to Arménsko a tak ďalej. A ja, pretože to je, bolo to nezákonné, alebo nikto nevyrábal víno, celý príbeh, celý príbeh bol pre mňa pútavý, úprimne, je to len ako, musím byť prvý, kto z neho vyrába víno a enklávy, pretože som vedel o Z histórie som vedel, že som bol na pohrebnom stupačku Hadži, čo je pekný Tabriz na severe, viete, kde sa vykopávky zastavili od revolúcie a je tam poklad vína, kultúry, vína, vína, všetko pre víno, zlaté poháre a podobne. A nič nebolo. Takže to bolo naozaj presvedčivé pre niekoho, kto je v tomto odvetví a hľadá ďalšie dobrodružstvo, nie bláznovstvo, ale dobrodružstvo nejakým romantickým spôsobom. Tiež, viete, celkom vidieť medzi ľuďmi, čo môžeme urobiť. A pre dvoch, išiel som, išiel som, išiel som raz, robil som prieskum, rozprával som sa tam s ľuďmi, vracal som sa, každý rok bolo niečo jeden rok, nemám hotovosť ďalší rok, som zaneprázdnený víno, že oni iný je niečo. Takže keď sme robili film, režisérom je Jason Wise. Hovoril som s ním o Iráne, keď to budú robiť, určite si na to spomenul. Takže film bol, potom si myslím, že sme to chceli pridať do našej vojny. Takže bola hotová ďalšia séria videí. Potom niekde inde, 21. septembra. Presne okolo 21. mi zavolá a hovorí: Dokážete vyrobiť víno v Iráne? A viete, bol som na dobrom mieste, úprimne, mal som dosť ľudí pracujúcich, takže som mohol hrať hazardné hry a toľko dní hľadať hrozno v Iráne. A povedal som, dovoľte mi zavolať, doslova. A doslova som telefonoval. Viete, niekto, kto vedel, že niekto je priateľ, je Kurd, pretože je to Kurdistan, kam som chcel ísť. Odtiaľ pochádza väčšina hrozna z vykonaných výskumov. A potom som mu zavolal späť a povedal: Áno, skúsme, zoženiem nákladné auto, ktoré má 18 000 kilogramov, približne 15 000 fliaš, daj alebo ber, vieš. A tak som povedal: Áno, a išiel som, nie, v určitom bode moja nádej klesla. Pretože moje chápanie kvalitného hrozna a ich chápanie hrozna je iné. Toto je na hrozienka alebo na jedenie. Takže nemohli spracovať a ja som nechcel stále hovoriť, chcem vyrábať víno. Tak som to zakamufloval, že, oh, chcem preskúmať, čo chceme urobiť. Chceme to urobiť, nepoznala som niekoho, koho som bola v diplomatickej službe a bola veľvyslancom, tu v Arménsku mi povedal, aby som bol opatrný. Viete, sú veľmi chúlostivé.

Matt Kettmann 27:44

A oni stratili, myslím, len pestovatelia hrozna stratili, viete, dve generácie chápania toho, aké to bolo pestovať.

Gap Keushgerian 27:51

Absolútne. Oni po skutočnosti. Takže som to vedel s istotou, pretože Arméni mali dovolené vyrábať víno. Víno teda vyrábali v domoch, ale nikto nemal tanky. Neexistuje žiadna moderná technológia. Posledná technológia bola z roku 1979. Predstavte si, predstavte si Európu v roku 79 a kuliah, Sicíliu, všetko to boli skrutkové lisy a nikde nebola kvalita. Takže to je, viete, čas sa zastavil na 40. Niekoľko rokov. Áno. Takže nemajú význam toho, čo to znamená moderné víno, okrem toho, že majú hrozno, ktoré vyrástlo tisícročia. Tak som našiel to hrozno, Všetci stále hovorili, viete, Rusko alebo Rusko, to je skvelé. Tak chcem a potom konečne ten film napr. Je to skutočný odraz. Nebolo to upravované. Tak ideme a nevidím žiadnych víťazov. Pokračujeme ďalej. Nevidím žiadnych víťazov. A ja si hovorím: Dobre, nie som si istý, čo robím a čo ich vlastný test Jasona v tom, ako sme šli na klipy. Ale potom som pomaly začal vidieť videá uprostred nádherného ničoho, na vrchole kopca, kdekoľvek. Tak a potom som sa začal usmievať. Bol som veľmi šťastný, viete, a potom sme to nakrájali, aby sa hrozno zhromaždilo, bolo v chladiarenskom aute na rôznych hodoch, rozbili hroby a potom sme to previezli do Arménska, urobili sme triedenie s výberom na stole a prišli sme s tým, ktorý má obrovský potenciál, nie je to vážne? Tento rok som sa pokúsil vytiahnuť zo Shirazu, ktorý je jedným z najznámejších regiónov alebo v poézii, Rumi a myslím tým, že celý región Shiraz bol známy svojou skvelou prácou. Nemohla som to urobiť doslova. nemohol som to stiahnuť. Áno, stále som nastavoval ľudí, ktorí mi posielali fotky, o ktorých som nevedel, pretože som dosť riskoval, že pôjdem. Áno, viete, myslím, nejaký chlapík, jeden a hovorí o tom vo filme. Neviem, ktorým smerom by sa kývali. Viete, chcú mi dať lekciu. Mohlo by sa to zmeniť na druhú stranu.

Matt Kettmann 30:09

Áno, myslím, technicky ste nič neurobili. Dobre. Práve ste vyviezli hrozno. áno,

Gap Keushgerian 30:16

presne tak. Áno. Ale to, čo je to meno, je anión. Je každoročné vinárstvo v exile. Vieš, trochu posúvam hranice, takže je to ako, vieš, ja, takže, všetci mi skoro všetci povedali, ani na to nemysli

Matt Kettmann 30:33

ako áno, musíš poslať Aimee ako ďalšiu. Lepšie prispôsobenie. Čo si si myslel? Čo si si myslel, keď to chcel tvoj otec urobiť? Chcem povedať, že vo filme je niekoľko dobrých scén, ktoré sú trochu napäté, viete, hovoríte si: Oh, Bože, toto naozaj urobíš. Nebol som strašidelný. áno,

Aimee Keushgerian 30:54

bolo to neskutočne drásajúce nervy. Jason sa skutočne postaral o to, aby vyvolal veľmi skutočné emócie, myslím, že v Arménsku sa začínala filmová žatva a via sa chystala urobiť niečo, čo ešte nikto v skutočnosti neurobil a my v skutočnosti nerobíme nič, o čom by vláda nevedela, že má veľmi prísny postup a predvídateľnosť vo svojom konaní. Takže som naozaj nevedel, čo sa stane. Ešte dnes naozaj nevieme, ako bude vláda reagovať vpred, určite mu nedovolí zavrieť jeho najbližšiu rodinu, nedovoliť mu ísť do krajiny, a nie som si istý, čo by sa stalo, keby vkročí na hranicu, aby som bol v tomto bode úprimný.

Matt Kettmann 31:32

No a je to super. Myslím, že niektoré z najsilnejších scén vo filme sú, keď viete, že iránske víno sa dostane do cudziny Iráncov, viete, v Spojených štátoch, a oni sú a skúšajú to a hovoria, ty viem, naozaj môžem ochutnať, v podstate som ochutnal domov, viete, pretože počas revolúcie museli byť evakuovaní. Teda, čakali ste, že dostanete takú úroveň emocionálnej odozvy od ľudí, ktorí víno nakoniec vyskúšali,

Gap Keushgerian 31:58

Myslel som, že získame dobrú trakciu v komunite someliérov. Reštaurácie v New Yorku, LA a San Franciscu, dali to za sklo, tú vec, pretože vždy hľadajú a hľadajú, takže som si nebol istý. Iránsky preto, lebo sme nedostali rovnakú pozornosť v arménskej komunite, kde sme vyrábali arménske víno, ale možno kvôli Sovietskemu zväzu, kultúre pitia vína a zastavenia. A na Západe sme to nemali. Ľudia v Libanone, Arméni v Libanone v Sýrii. nepili sme. Jeden sme pili Irak, čo pili všetci v Libanone. Ale Iránci si túto chuť museli zachovať. Je to v ich kultúre, je to v ich básňach. Je v nich všetko. Tak to urobili, dostal som od ľudí, ktorí mi písali e-maily, v ktorých hovorili: Oh, pamätám si, že môj otec dostával všetky moje vajíčka. Žiadny otec nezískal hrozno z južných kociek na výrobu vína doma, dokonca ani počas prohibície. Tak a urobilo to je to. Uskutočnili sme premietania v Chicagu a New Yorku a bolo tam niekoľko podujatí a potom nasledovali otázky a odpovede. A niektorí zdvihli ruku a hovorili o tom. A myslím, že to chcelo dobré prijatie. Tí dvaja, ale najmä moja Sarah, si myslím, že sú Iránci a nevyrábali víno. Takže pre nich je to skutočne emotívne. Pretože teraz robia svoju vášeň v Oregone, na rozdiel od búrky v Raspbian. Alebo v Shiraze. No, som si istý, že by to radi urobili, viete, pretože je to ich domovina. Takže jem všetko, čo som kedy pozitívny chlap. Dúfam, že uvoľnia tesnosť okolo vinárstva a dúfam, že do 10 rokov aspoň povolia kontrolovanú alebo obmedzenú výrobu vína, ale na exportný lokálny trh. Nevyzerá to dobre zakaždým, keď začnem mať nádej. Poznáte jednu dámu bez šatky a viete, že pre šatku sa zabije veľa ľudí. Pretože dievča ho nenosilo. Odmietla ho nosiť. A potom ľudia, viete, išli protestovať. Boli zastrelení. Tak ja a potom som sa vrátil do reality. A strácam nádej, že táto starosť, o ktorej hovorím, samozrejme viete, hanba alebo je to medvedia služba pre ľudí. Viete, myslím, je to víno preboha. Viete, víno spája ľudí. Je to, chcem povedať, je to podstata, viete, myslím, idete na večeru v jednom a jete a idete, žijete, nehovorí sa, nie je tu žiadna spoločná diskusia. Nie je tam víno. Ak nie je víno, viete, koľko môžete urobiť s Coca Colou? Budeme sa rozprávať o umení a poézii a vašich snoch, aby vaše deti urobili niečo bez pohára vína. Len nemá štyri týždne sa nestane. Je to ako zvukový systém bez reproduktorov, viete? Dobre, áno. A potom sa najedia a idú. Takže, viete, sme zvyknutí sedieť okolo šiestich ľudí, ktorí si objednávajú šampanské a objednávajú bordové, potom si objednáme niečo iné a potom viete, ideme domov oddýchnutí, zreštaurovaní. tak povedať,

Matt Kettmann 35:47

povedz mi niečo o víne, ako sa volá a aký druh čoho, aké je surové Shea hrozno, ako,

Gap Keushgerian 35:55

ruské hrozno ako je, je veľmi, je iné. A je lepšie, aby to bolo inak. Pretože inak, viete, nie je to tak, že by som to nedokázal presne určiť. Neobsahuje triesloviny, takže v tomto zmysle je tomu bližšie, niekedy, ale nie veľa tenisu. určite. Nie je to ako tanínové víno. Má dobré ovocie. Má svetlú čerešňovú, trochu malinovú vôňu. Táto ovocná dlhá dochuť na podnebí, má pekný dlhý záver na podnebí. Volá sa to Rusko. Jedno z mien je kóšer. Teraz je to, samozrejme, krásne. A myslím si, že je to krásne alebo niečo podobné. Zabudol som na presný význam. A Rusko alebo Rusko, vybrali sme si Rusko, aby sme sa vyhli zmätku, ľudia hovoria, že Rusko je škaredé, viete, tak. Ale väčšinou je to v Iráne. Používa sa ako Rusko, viete. A všetky múdre neštepené nádherné kopce, vysoko položené vinice, veľmi dobre udržiavané vinice a dostupné pre mulice a osly, viete, naozaj, možno to urobili vysoko. Aby neboli kontrolované. Dokonca aj kodér je hotový. Úprimne povedané, nedajú im to za nič. Nemali obavy z odhalenia pred kamerou. Neviem, či vôbec cítia, že to, čo sa deje, úprimne povedané, okrem toho, že prišiel tento chlapík, chce kúpiť hrozno. Je to Armén, viete, dohodneme sa na cene. Nie je to tak, že by sa naozaj obávali toho, čo sa deje.

Matt Kettmann 37:36

Poďme sa trochu porozprávať o Arménsku, aby sme, viete, viedli na koniec tejto diskusie. Ale keď som bol pred 20 rokmi v Arménsku, kultúra bola stále oveľa, oveľa viac založená na vodke, ako keby sme si sadli na obed a vyleštili fľašu vodky alebo, viete, nejaké grilované mäso a zeleninu a všetko ostatné. z toho a víno práve začínalo prichádzať. Najmä v Karbachu sme navštívili množstvo studní, pár vinárstiev a ochutnali víno. Stále to bolo trochu, viete, trochu drsné. Ale niektoré z najlepších vecí boli veci na okraji cesty, ktoré vyrábali a predávali nám domáci ľudia, čo bolo zábavné kupovať. Ale čo tým myslím, Amy, aký je váš zmysel pre vinársku kultúru v našom práve na našom stretnutí? Zdá sa, že sa to dosť rýchlo mení. oh,

Aimee Keushgerian 38:21

tak rýchlo sa to mení. Áno, úplne iné, ako som si myslel, keď si tam bol. Ale v roku 2015 sme mali asi 38 registrovaných značiek vína a dnes ich máme asi 200. Len aby sme vám trochu priblížili rast. Máme nové vinohradnícke projekty, prichádzajú k nám medzinárodní vinári, kultúra v meste sa zmenila z kultúry pitia liehovín, ako ste povedali, na kultúru pitia vína a máte pocit, že ste v meste vína a vína, keď Zatiaľ čo Yvonne, každá reštaurácia má vínne lístky s dobrým výberom arménskych vín. Otvárajú sa vinárne, otvárajú sa nové reštaurácie. Celý čas žartujeme. Viete, každý týždeň má pocit, že sa otvára nová reštaurácia, takže s vínom to prinieslo aj rastúci kulinársky rast. A stále sme pri tom, čo viete, začíname naozaj chápať, že v krajine nemáme Apalačské ostrovy. Dávame dohromady Apalačských ostrovov, ktorí chápu variácie dedín, rôzne nadmorské výšky mikroklímy. A tak áno, je to tam, len je to pocit, že rastie a určite to rastie. Ženy boli v skutočnosti prvými osvojiteľmi vína vo vinárskom priemysle predtým, ako to bola ešte veľmi sovietska kultúra. A ženy a ženy majú tendenciu cítiť sa pohodlne, keď idú von a pijú víno. A tak sa to teraz posunulo späť v tom, že každý pije víno. Máme tu festivaly vína, ktoré sa konajú každý rok, máme európske dni vína, máme festival vína Adeney. Takže áno, som to ja, len sa to tak rýchlo mení.

Matt Kettmann 39:46

A svoj čas ste rozdelili medzi štúdium vo Francúzsku a život v Arménsku. Čo vlastne ešte žiješ?

Aimee Keushgerian 39:51

Momentálne som v Dijone, robím si MBA, je to ročný program, takže sa vrátim, tento rok som späť v Arménsku pred zberom. Túto jeseň,

Matt Kettmann 40:00
a potom sa v Arménsku až za hranicami Arménov, ktorí tam žijú, začína rozbiehať vínna turistika? Prichádzajú ľudia do Arménska, aby zažili vína? Či sa to deje, viete, kedy

Aimee Keushgerian 40:11

keď turizmus rastie, zlepšuje sa aj naša infraštruktúra. Vznikajú vínne cesty, budujú sa pri nich nové vinárne. Takže to bude primárny druh hlavného zamerania linky. Máme päť vinohradníckych oblastí, ale na každú pozvanú, takže sa nachádza hodinu a pol južne od Jerevanu. Z hlavného mesta je teda ľahké sa sem dostať. A má niektoré z projektov s najväčšou energiou a veľmi rýchlo sa rozvíja. Takže áno, vínna turistika určite prichádza a rozvíja sa. A áno, to je všetko, čo sa spája.

Matt Kettmann 40:44

Prečo ste zjavne verili Arménsku, keď ste sa rozhodli zasadiť tam hrozno a ísť do toho. Ale uvedomovali ste si, že sa to stane tak rýchlo a takto dramaticky? Chcem tým povedať, že je to obrovský nárast len ​​za posledných šesť, sedem rokov, znie to ako?

Gap Keushgerian 41:00

Pozri, pamätám si, že som tie prezentácie ukazoval na začiatku, keď sme robili prvý projekt, toto je možno okolo 1112. To bolo 1011 pred 1013 rokmi. A urobil by som prezentáciu a povedal, viete, ľudia by sa ma pýtali: Čo si myslíš? Viete, aké gruzínske vína? Môžete ich porovnať s gruzínskymi vínami? Čo si myslíte, že viete, a ja by som veľmi s istotou povedal, že toto odvetvie nespoznáme do ôsmich rokov maximálne 10, bude to úplne iná vec. A ľudia by sa na mňa pozerali. Teda, pretože som urobil nejaké veci. Nemohli zahodiť to, čo som povedal, vieš, dobre, už zase hovorí, pretože mi dali výhodu pochybnosti, že vieš, dobre, ten chlap, vieš, možno niekedy pochybujem, či sa to stane, ale je to tak prirodzene, pochybuješ o sebe. Ak ste na škaredom mieste, bagatelizuje vás smutno, čokoľvek, ako, nemyslím si to. A potom to prišlo teraz, myslím, viete, niekoľko z nich patrí medzi top 10 najlepších metlobalových vín z Arménska alebo Cush bol top 10 Forbes vínom roka. A viete, myslím, a potom sú tu všetky ostatné časopisy, všetko ostatné, je tu znovuobjavenie tohto odvetvia, bude to teraz v rámci raných osvojiteľov, myslím, že skorých osvojiteľov, kde, viete, vinárske someliérske typy , Masters of Wine, špičkoví riaditelia vína, v reštauráciách, špičkoví dovozcovia, viete, toto bývalo rovnaké pred mnohými, mnohými rokmi, keď som predával víno v Kalifornii. Keď prišiel Malbec, vieš. A potom uvidíte Malbeca. A potom uvidíte ďalší Malbec a potom ďalší Malbec. A potom to celé vybuchlo. Teraz všetci chceli urobiť z Malbecu dobrý príklad Argentíny. Nový Zéland je ďalší. Je to nová krajina, ale bol to neuveriteľný rast. A potom bol začiatok Novozélandský Sauvignon Blanc, dokonca aj Austrália, pamätám si, keď prišli okolo reštaurácie alebo predávali víno z Hunter Valley, alebo miesta, kedykoľvek som mal reštauráciu v San Franciscu, takže som poznal ihriská, ktoré zvykli robiť. . Takže vidím prekážky. A ak sa ma ľudia budú pýtať, môžem s istotou povedať, že to príde v určitom okamihu, jednoducho sa to rozbehne, viete, trenie je menšie, a rozbehne sa to a viac ľudí príde do školy, viac vinárstiev sa bude prestavovať , príde viac turizmu a tak ďalej a tak ďalej. Dôležitá vec, ktorú podľa mňa robíme, je zabezpečiť, aby sme robili seriózny výskum, aby sme získali klony, správne. Pretože viete, že zasadíte vinič na ďalších 40 rokov, chcete sa uistiť, že správna hustota je správny klon. Je to správne toto je právo. Ale nehovorím ľuďom, že ak sme ako priemysel urobili toľko a dostali recenzie a písali články so zvyšnými víťazmi zo Sovietskeho zväzu, predstavte si, že to urobíme so správnymi klonmi so správnou hustotou pomocou kvapkovej závlahy. Pretože máme terroir, ktorý si môžete vziať. Nie je to tak, že každá krajina má sopečnú pôdu, vysoko položené vinice a tieto pôvodné odrody. Tak to máme. A to, čo s tým robíme, je najdôležitejšie. A dať Arménsko na mapu. Takže som veľmi presvedčený. áno,

Matt Kettmann 44:36

nie a načasovanie je dobré. Myslím, že ľudia sa teraz zaujímajú o všetky tieto veci, však? Myslím, možno pred 20 rokmi ľudia chceli len taxík, ale teraz sa zaujímajú o výskum a vývoj alebo iné pôvodné odrody, pretože tak veľa ľudí sa zaujíma o históriu vecí a všetko teraz. Amy, vidíš veľa ľudí z tvojej generácie naskakovať do Arménska? Chcem povedať, či je to tak, že teraz sa objavuje mladá vinárska kultúra?

Aimee Keushgerian 44:59

Máme Arménku, ktorá si ide pre svoje MW, máme niektorých z vás v reštauráciách, máme moju generáciu. No, myslím, že sme druhá generácia, v ktorej máme veľa dcér, ktoré nasledujú to, čo ich otec prišiel a začal pred 10 rokmi. A prichádzame a začíname pracovať aj s našou rodinou. Takže tento generačný posun začíname vidieť pomerne skoro. A áno, jedným z odvetví, ktoré mám na mysli, sú profesionáli, ktorí získavajú certifikáty W set, získavajú, začínajú vo vinárskych závodoch v zahraničí. Študujú na Geisenheimskej univerzite. Takže sa to určite vyvíja v naozaj pekné odvetvie. A najdôležitejšie je, aby sa do toho začala zapájať ďalšia generácia. Historicky, Arméni neboli vinári, vždy hovorí, že Arméni boli lekári, zubári a klenotníci a profesie, ktoré nevyžadujú pôdu. Ale teraz, keď máme pôdu a máme vnútro, máme územnú celistvosť. A máme vinohrady, teraz sa z ďalšej generácie stávajú vinári. Takže to určite vidíme. Skvelé.

Matt Kettmann 45:59

Som nadšený, že znova navštívim Arménsko a pôjdem sa tam pozrieť, možno moje 20-ročné výročie od poslednej cesty tam. Ale pamätám si, ako ma ohromilo, aká to bola krásna krajina a akí boli všetci pohostinní a jedlo bolo skvelé aj vtedy, som si istý, že teraz je to oveľa lepšie. Veľmi som sa tam bavil. A bola to naozaj veľká časť mojej vinárskej kariéry. Takže viete, majte v mojom srdci vždy náklonnosť. Som rád, že vína sú naozaj vynikajúce. Tie, ktoré ste mi poslali, boli vynikajúce. A niektoré som tu zdieľal s niektorými arménskymi priateľmi, takže sú nadšení, že to vidia tiež. Takže v každom prípade, ak vás zaujíma tento príbeh, môžete si pozrieť pohár spásy na nejakej televízii, ktorá ide hlbšie do ťažkej situácie VA Hey a Amy Kashkari, aby vyrobili víno v Arménsku a vyrobili nejaké víno a Irán a všetko okolo toho. Takže ďakujem za váš dnešný čas. Vďaka. Dobre. Vďaka. Vyskúšali ste už nejaké arménske linky? Čo poviete na ten z Iránu? radi by sme to vedeli. Môžete nám poslať e-mailom svoje komentáre a otázky na podcast, ako si Wine Enthusiast dotnet pamätá, môžete sa prihlásiť na odber tohto podcastu na Apple, Google, Spotify a kdekoľvek inde, kde počúvate svoje obľúbené relácie. Ďalšie epizódy a prepisy nájdete na stránke wine nadšenca.com. Ešte raz. Som Matt Kaplan s nadšencom vína. Ďakujem za vypočutie.