Close
Logo

O Nás

Cubanfoodla - Tento Populárny Víno Hodnotenia A Recenzie, Idea Unikátnych Receptov, Informácie O Kombináciách Spravodajstvo A Užitočných Príručiek.

Kultúra

Prečo by menej dusné vzdelávanie o víne mohlo zachrániť priemysel

Pre tretiu a poslednú epizódu nášho trojdielneho seriálu, ktorý poukazuje na niekoľko z nich Future 40 Tastemakers 2023 Marie Cheslik rieši nevyhnutnú otázku: „Ako sprístupním víno každému?



Cheslik ako someliér a podnikateľ so sídlom v Chicagu si všimol, že víno nie je na Stredozápade veľmi horúcou témou. Ale nebolo to nevyhnutne preto, že by ľudia nemali záujem. Často zavalení priemyselným žargónom a upchatým kultúrnym vnímaním, jednoducho nemali bezpečný a informatívny priestor, aby o tom mohli hovoriť.

Tiež sa ti môže páčiť: Ste vínny snob? 8 červených vlajok na mieste

V roku 2020 založil Cheslik Takéto vína ako platforma vzdelávania o víne, aby bolo víno zábavnejšie a dostupnejšie. Jej poslaním je pomôcť viacerým ľuďom získať dôveru vo víno preložením zložitej terminológie do jednoduchej angličtiny a vytvorením podpornej komunity, ktorú s láskou nazýva „Slik Squad“.



Cheslik odvtedy rozšíril svoj dosah na TIK tak , kde jej príbuzné paródie pomáhajú viac ako 65 000 sledovateľom cítiť sa, že ich vidia, sú pohodlne a vypočuté – čo je základná zložka pri vytváraní inkluzívnejšieho odvetvia, poznamenáva.

Vypočujte si, ako Cheslik zdieľa svoju cestu v priemysle; nachádza dômyselné paralely medzi jej bývalou kariérou registrovanej zdravotnej sestry a obchodom s vínom; a zdieľa svoju víziu inkluzívnejšieho vinárskeho prostredia.

  Logo Apple Podcast
  Logo podcastu Google


Prepis epizódy

Prepisy sa generujú pomocou kombinácie softvéru na rozpoznávanie reči a ľudských prepisovačov a môžu obsahovať chyby. Pred citovaním skontrolujte príslušný zvuk.

Reproduktory Hrajú: Samantha Sette, Marie Cheslik, Jacy Topps

Jacy Topps 00:09

Dobrý deň, vitajte v podcaste Wine Enthusiast. Obsluhujete kultúru nápojov a ľudí, ktorí ju riadia. Som Jacy Topps. Toto je posledná epizóda našej trojdielnej série, ktorá zdôrazňuje niektoré tohtoročné funkcie. 40 degustátorov Wine Enthusiast sa vždy zameriaval na komunity, ktoré boli tradične vynechané z diskusie o víne. Predtým 40 pod 40. Budúca 40 sa skladá z inovátorov, zástancov chuti a tých, ktorí im prinášajú vinársky priemysel do budúcnosti. Čo ma tento týždeň privádza k našim hosťom. Marie Cheslik. Marie je certifikovaná someliérka a zakladateľka spoločnosti Slik Wines, ktorej poslaním je poskytovať prístupné vinárske vzdelávanie. Marie si sadne s naším digitálnym webovým producentom Samom Settem. Takže počúvajte, ako Marie vysvetľuje, prečo je nadšená pre sprístupňovanie vzdelávania o víne, čo ju frustruje vo vinárskom priestore, jednu vec, ktorú by naučila, keby mala o víne učiť iba jednu vec, a ako vytvára svoju online vzdelávaciu platformu pútavý a interaktívny. Calling je kolekcia snov kalifornských vín, ktorá ponúka osobitú škálu odrôd, štýlov a najlepších Apalačských vín vo svojej triede. Vinár James MacPhail dáva každému vínu jasný, jedinečný hlas a spolupracuje s renomovanými rodinnými pestovateľmi na výrobe Chardonnay, Pinot Noir a Cabernet Sauvignon, pričom v tomto procese nazbiera viac ako 7090 bodov. Pripojte sa k jednému z volaní, plne prispôsobiteľných vinárskych klubov a získajte prvý prístup k novým vydaniam, špeciálnym ročníkom knižnice a ďalším. So štyrmi možnosťami členstva je tu klub pre každého milovníka vína, získajte tri zásielky ročne alebo vyskúšajte mesačné predplatné s doručením troch fliaš mesačne priamo k vašim dverám. Ak chcete získať ďalšie informácie a prístup, navštívte nás na stránke volajúceho nadšenca pre spätné lomítko wine.com.

Samantha Sette 02:29

Ahojte všetci a vitajte v podcaste Wine Enthusiast. Volám sa Samantha Setter a som producentkou digitálneho webu tu vo Wine Enthusiast a dnes mám to potešenie hovoriť s Marie Cheslik, jednou z budúcich 40 tohtoročných ocenených. Každý rok Wine Enthusiast rozpoznáva rôznorodú skupinu chuťových tvorcov, ktorí prinášajú nápojový biznis do budúcnosti. Sú medzi nimi vinári, pedagógovia, pivári, someliéri a všelijakí profesionáli, ktorí nachádzajú jedinečné spôsoby, ako otvárať dvere a stavať mosty v tomto odvetví. Marie je certifikovaná someliérka a zakladateľka slik vín, zábavnej, prístupnej a zároveň informatívnej platformy vinárskeho vzdelávania. Predtým, ako sa ponoríme do sveta dostupného vinárskeho vzdelávania, Marie, mohla by si sa podeliť o niečo viac o sebe a o tom, ako vznikli slik vína?

Marie Cheslik 03:14

Samozrejme. A vystihol si to. To bolo úžasné. Skutočne len moje výška zdvihu v podstate nie je, ale áno, volám sa Marie Cheslik. Verím v zábavnú, prístupnú, každodennú vinársku výchovu a rozbehnuté slik vína, čo je len koniec môjho priezviska. Takže je to S L I K začalo na začiatku COVID v auguste 2020. Naozaj som sa rozhodoval, kam chcem ísť v rámci vinárskeho sveta. Pred COVIDom som pracoval v reštauráciách. Pred prácou v reštauráciách som pracovala dokonca ako zdravotná sestra. Takže som prežil pár životov a naozaj som sa rozhodol, že víno je niečo, čo ma nadchlo, ale aj ľudia a vzdelávanie ľudí, ktorí za tým stoja. Takže slik vína boli mojou cestou a mojím poslaním preskúmať, ako môžem víno sprístupniť pre každého? A ako to vyzerá? A keď sme vtedy začínali, vyzeralo to skôr ako virtuálne udalosti, pretože to bolo na začiatku a COVID samozrejme veľmi populárne. A naozaj sa to časom zmenilo. A vedel som, že sa to musí stať, aby šmrnc rástol. Ale poslanie zostáva rovnaké, zábavné a prístupné vzdelávanie o víne pre každého. A spôsob, akým sa to začalo meniť na Áno, virtuálne udalosti, áno, robiť udalosti pre ľudí. Začalo sa to však meniť skôr na online podnikanie, kde som začal vytvárať obsah, nielen pre seba, aby som propagoval to, čo robím a svoje schopnosti, ale aj pre iných ľudí. Začal som získavať uznania od mnohých rôznych druhov značiek vína. A ľuďom sa začal páčiť obsah, ktorý som robil. A pomerne rýchlo som si získal malé množstvo fanúšikov. Mám takmer 90 000 sledovateľov na všetkých svojich platformách a skutočne ich používam ako nástenku spätnej väzby, aby som povedal: Čo sa vám páči na víne? Čo je podľa vás na víne frustrujúce? Čo si prajete, aby existovalo vo vinárskom svete, tak ich láskavo nazývam, môj úhľadný tím, ľudia, ktorí ma sledujú, Moji nasledovníci, s ktorými sa snažím čo najlepšie komunikovať s každým, kto ma osloví. A to skutočne vytvorilo túto silnú štruktúru trhu produktov, ktorá zapadá do trhu s vínom. A tak som vytvoril online kurz vína, ktorý podľa mňa neuveriteľne vyhovuje šmejdovi a jeho potrebám. A tiež pracujem na niekoľkých knihách, ako čítať etiketu vína, čo je, ak by som mal naučiť jednu vec o víne, pravdepodobne by to bola tá vec. Takže je to poslanie úhľadného a prístupného vinárskeho vzdelávania pre každého.

Samantha Sette 05:36

Ďakujem veľmi pekne za zdieľanie toho všetkého. Zdá sa, že vaša misia sa rozširuje v toľkých rôznych smeroch. A rád by som na chvíľu urobil krok späť, pretože ste spomenuli, že máte predchádzajúcu históriu v zdravotníctve. A kde sa teda vzal ten pivot? A čo vás skutočne inšpirovalo k tomu, aby ste sa dostali k vínu?

Marie Cheslik 05:53

Áno, je tam vtip o sestrách, ktoré potrebujú pohár vína na konci dňa, alebo o akomkoľvek poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti, najmä počas COVID. No a k ošetrovateľstvu som sa dostala preto, lebo som mala veľmi rada ľudí. A veľmi sa mi páčilo spojenie s ľuďmi. A veľmi sa mi páčil pocit, že pomáham, však. A skutočne zjavným objektívnym spôsobom, ako niekomu pomôcť, je pomôcť mu zachrániť život. A tak keď som bol mladší, dávalo to najväčší zmysel. A potom, keď som sa dostal na ošetrovateľskú školu, pracoval som ako hostiteľ v reštaurácii tu v Chicagu, kde stále žijem, a páčilo sa mi to, ako keby som pracoval v takom hlúpom bare v centre Chicaga a naozaj som nemal prostriedky na to, aby sa mi to páčilo tak ako mne. Ale pamätám si, že som mal tak 19. A mali sme za hostiteľom ako žok, a že sme mohli nalievať pivo ľuďom, ktorí čakali. A práve som si myslel, že to bola tá najlepšia vec. A bol som rád, človeče, ako, reštaurácie sú v pohode. Ako, toto naozaj prekopávam, správne. A tak, keď som začala pracovať ako zdravotná sestra, bola som rada, viete, byť zdravotnou sestrou je v poriadku, však? Robí to veľa ľudí spokojných a šťastných. Ale viem, že je tu ešte jedna vec, o ktorú sa musím snažiť. A musím o tom vedieť viac a zistiť, ako ďaleko s tým môžem zájsť. A tak áno, dostať sa k vínu bol naozaj len môj spôsob, ako sa dostať do reštaurácie. Bola to reštaurácia vyššieho kalibru, naozaj som chcel urobiť niečo s michelinskou hviezdou, jednoducho niečo vyššie. A mal som pocit, že víno je len súbor zručností, ktoré mnohí iní ľudia nemajú. A chcel som v tom mať prsty. Takže dostať sa k vínu zo zdravotníctva bolo naozaj pragmatickejšie ako čokoľvek iné. Ale zmenilo sa to na niečo také šialené. A miloval som každý jeho krok.

Samantha Sette 07:35

Absolútne. A čo vás zatiaľ na tejto ceste z tohto prechodu konkrétne najviac prekvapilo?

Marie Cheslik 07:43

Najviac ma prekvapilo, aká podobná je práca sestry s prácou v reštaurácii. A dokonca aj to, čo robím teraz, je to taký podobný súbor zručností preberať zložité témy, či už je to cukrovka alebo srdcové zlyhanie, a prekladať to do sveta vína, vidím toľko paralel v prístupnosti a divnom žargóne a jednoducho byť príliš komplexné, však? Alebo možno dokonca trochu tabu, ako hovoriť o smrti istými spôsobmi, však? Napríklad vo vinárskom svete vidím veľa paralel. A tiež by som žartoval, že mám pocit, že dostávam vodu pre ľudí v oboch scenároch, či už je to v nemocnici alebo v reštaurácii, to bola moja hlavná práca 40%, plnenie pohárov na vodu.

Samantha Sette 08:30

Nikdy som o tom takto nepremýšľal. A ak chcete, pochádzam tak trochu z vedeckého zdravotného prostredia. A máš takú pravdu, a že toľko ľudí nevie o víne. A je to ťažké, pretože je ľahké pochopiť, že nie je ľahké komunikovať. A je tam tá bariéra, o ktorej predpokladám, že to, z čoho sa snažíte odtrhnúť, sa snaží skôr prekonať.

Marie Chesliková 08:53

Áno, absolútne.

Samantha Sette 08:55

A tak prečo víno a nie pivo, veď ste spomínali, že ste začali nalievaním pohárov.

Marie Chesliková 09:02

Cítil som, že vo víne je viac príležitostí, keďže víno tvorí 30 % tržieb reštaurácií. A tak som mal pocit, že by som mohol prispieť viac, aby som mohol byť pre reštauráciu cennejší tým, že porozumiem vínu. A samozrejme, svet piva má históriu rovnako zložitú ako svet vína. Ale bolo tu niečo, čo ma skutočne upozornilo na svet vína. A tiež si myslím, že s vínom je veľký otáznik. Napríklad, som z Milwaukee, Wisconsin, a tak som už predtým pil nejaké pivá. Urobil som to ako, chápem to, ale mám pocit, že americká kultúra modrých golierov už skutočne prijala kultúru piva. Akoby som mal pocit, že už existuje niekoľko odpovedí na otázku, že existujú remeselné pivovary, ktoré ľudia milujú a ľudia milujú najmä na Stredozápade. A s vínom. Je to ako keby som na Stredozápade nevidel nikoho hovoriť o víne a ak niekto áno, môžem na to prisahať? Nebudem prisahať, ale vy Niektorí ľudia, viete, naozaj kajú celú vec s vínom, však? A chcel som to vedieť vyriešiť. A mám pocit, že myslím, mám pocit, že mám a vtedy som sa cítil, že by som mohol, a preto sa moja cesta s úhľadným snažím prísť na to, ako to urobiť prístupnejším.

Samantha Sette 10:18

Absolútne. A čo si teda myslíte, že je víno neprístupné oproti pivu a možno margarite? Alebo sa teraz zdá, že koktaily v plechovke sú všade?

Marie Chesliková 10:27

Áno, určite. Chcem povedať, že existuje niekoľko rôznych vecí, správne. A myslím, že s týmto rozhovorom by ste mohli ísť mnohými rôznymi spôsobmi. Ale v mojej hlave mám pocit, že je to kombinácia, dve najväčšie veci sú terminológia. A rovnako ako termíny, ktoré používame vo vinárskom svete a len kultúrne vnímanie, podobne ako to, ako som predtým narážal na zdravotnú starostlivosť, napríklad cukrovku môžete opísať niekomu naozaj dobre alebo naozaj zle. A ako to urobíte, v konečnom dôsledku určí, do akej miery sú v súlade s tým, ako používajú inzulín, alebo ako veľmi sa o seba starajú. Ako je to veľmi silná vec, vedieť efektívne komunikovať tieto zložité témy spôsobom, ktorý je prístupný. A myslím si, že veľa ľudí sa o to pokúša. A myslím si, že mnohým ľuďom uniká niekoľko vecí. A stále sme trochu príliš žargóni, stále používame slová ako viete, tanín a kyslosť, dokonca aj nohy a podobné veci, z ktorých sú ľudia jednoducho zmätení. Napríklad, tieto slová sú dôležité, keď sa dozviete viac o víne, ale nie vždy ich môžete použiť hneď. Takže si myslím, že len výrazy, ktoré používame, môžu ľudí skutočne zastrašiť. A potom, samozrejme, kultúrne vnímanie. Teraz robím tiktoks celý deň, správne. A vidím trendy v obsahu vína. A vždy vidím najpopulárnejšie videá o víne, kde si ľudia robia srandu z vínnych snobov, však? Ako tie, ktoré vždy vybuchnú, či už ide o paródiu niekoho, ako je falošná ochutnávka vína, alebo ako, viete, ste na ochutnávke vína. A toto sa stáva, však? Akoby sa k tomu ľudia tak veľmi vzťahovali. A očividne je to pre ľudí bolestivý bod. Víno sa odjakživa spája so sofistikovanosťou a rafinovanosťou. A ľudia nechcú vyzerať hlúpo, však? A ľudia majú radi tlak na to, aby to bolo správne, citovali, necitovali, keď ochutnávajú alebo hovoria o víne, a preto sa vo svojej podstate budete cítiť neprístupní, keď nechcete urobiť tieto chyby. Takže toto sú dve najväčšie veci, ktoré vidím, ak sa vo víne zaujímate o prístupnosť.

Samantha Sette 12:32

To je pravda. Pamätám si, že keď som prvýkrát ochutnal víno, cítil som taký strach, pretože som mal pocit, že ma skúšajú. Akoby to bol kvíz. A potreboval som dostať to správne slovo a niečo ako opálenie a ako, ani neviem, čo to ako znamená. A mám divný pocit, keď to hovorím práve teraz v tomto podcaste. Ale je to tak, je tam toľko nuancií. A tak hádam, čo by ste poradili niekomu, keby bol v takejto situácii? Kde nevedia opísať víno alebo cítili ten tlak? Alebo ako sa toho tlaku zbaviť? Ako to môžete zmierniť?

Marie Chesliková 13:06

Správny. Pre mňa? Mám pocit, že prečo som začal slik bol, že odpoveďou na túto otázku bolo vzdelanie. Je to ako vzdelanie a dobrá komunita, správne. A keď hovorím o oboch týchto veciach, ako je vzdelanie, musíte vedieť základné veci, však? A prirovnávam to k učeniu sa jazyka ako vy, ak ste tento typ človeka, ktorý môže chodiť na hodiny francúzštiny, chodiť na hodiny španielčiny a učiť sa francúzštinu alebo španielčinu tak, že sedíte v triede, ako úžasné, viac energie pre vás, mali by ste to urobiť. A môžete to urobiť s vínom. A existuje veľa skvelých bezplatných zdrojov. Ale väčšine ľudí by pravdepodobne viac prospelo presťahovanie sa do Francúzska, viete, alebo presťahovanie sa do Mexika, aby sa naučili nový jazyk a boli doňho úplne ponorení. Je to strašidelnejšia možnosť. Ľudia túto možnosť nerobia. Ale ak to naozaj chcete urobiť, bol by najlepší spôsob, ako to urobiť, úplne sa ponoriť do seba. A zisťujem, že, samozrejme, ak nemáte prostriedky na to, aby ste sa hneď presťahovali do Napy alebo burgundskej, viete, stačí nájsť skupinu ľudí, v ktorých sa cítite dobre a ktorí hovoria vaším jazykom a naozaj sa s nimi zhodujete či už osobne vo vinotéke, to je len na ulici, však? Akoby som poznal veľa ľudí, ktorí sa zúčastňujú degustácií vo vinotékach a vďaka tomu sa cítia pohodlnejšie a hovoria si: Oh, je to hneď na ulici. po práci tam pôjdem. A viete, veľmi sa mi páči, kto tam pracuje alebo čo, však? Slik je moje riešenie na online odpoveď na túto otázku, kde veľa z toho, čo robíme, je online, ale ak dokážeme mať online komunitu, vďaka ktorej sa ľudia cítia vítaní a cítia sa dobre, a vytváram obsah, ktorý je prístupný a je trochu hlúpy a umožňuje úprimné rozhovory o ako, neviem, čo sú triesloviny, a byť ako, to je v poriadku. to je super. Vitajte. Vieš, poď ďalej. Takže nájsť si dobrú skupinu ľudí a ponoriť sa do tej skupiny ľudí, ako si myslím, je najlepší spôsob, ako to urobiť.

Samantha Sette 15:00

Absolútne. Čo sa týka komunít, aké typy ľudí nájdete? hľadáte tieto informácie a hľadáte toto vzdelanie?

Marie Chesliková 15:09

Áno. Takže, myslím, sídlim v Chicagu, však? Som skutočne Stredozápad, z času na čas to uvádzam na svojej stránke. Takže si myslím, že ľudia robia túto veľmi prirodzenú vec, keď priťahujú ľudí s podobnými spoločnými skúsenosťami alebo niekoho, kto sa im dokonca podobá. Toto je len ľudská psychológia. Takže si myslím, že mám veľa ľudí zo Stredozápadu a veľa žien, ktoré prídu na moju stránku, sú také, že je to také osviežujúce vidieť niekoho ako ty hovoriť o víne spôsobom, ktorý je taký ľahký a zábavný. Takže je to asi najväčšia skupina ľudí, akých mám v úhľadnom tíme. A potom som tiež nemeckým veľvyslancom vína. Takže mám aj veľa medzinárodných členov slik squad, čo bolo naozaj zaujímavé, pretože sa snažím zarámovať veľa svojich rozhovorov a obsahu o American Wine Experience, čo mi pripadá ako malý ponor, toto by mohlo byť celý ďalší podcast, na rozdiel od European Wine Experience, kde je to ako, stále je tu tá stena a stále je tu tá bariéra. Ale viete, aspoň ak ste v Nemecku, mohli by ste ísť na všetku omáčku v rámci rozumu a povedať si, ach, áno, víno sa tu vyrába, ako keby ste mohli ísť na Mosel a byť ako, ach, áno, ako vidím vinicu, chápem to. Ale pre Chicago je to ako, kam idete, a ľudia ani nevedia, že v Michigane vyrábame skvelé víno. Ľudia to ešte nevedia. Správny? Alebo sa tak ľudia cítia. Nie je to, citujem unquot, ako skutočné miesto na výrobu vína. Ale ako keby sme sa na americkej strane mali veľa čo učiť. Bolo teda zaujímavé sledovať, akí ľudia sledujú slik. Ale bola to celá široká škála. Bolo to úžasné.

Samantha Sette 16:39

Áno. A všimol som si tento rozdiel medzi prežívaním a učením. A nechcem to nazvať stenou alebo prechodom, ale je to takmer sivá zóna medzi nimi, kde môžete mať oboje a s online virtuálnou platformou, ako simulujete túto skúsenosť? Ako sa dostanete na takú úroveň učenia,

Marie Chesliková 16:59

konzistencia, myslím, ja a konzistentnosť, a naozaj oslovovanie ľudí, ktorí oslovujú mňa, ako sa snažím odpovedať na každú DM, ktorú dostanem, naozaj som sa snažil vytvoriť niečo, čo je interaktívne a vďaka čomu sa ľudia cítia vidno, ale to, samozrejme, chce čas. A nie vždy sa mi to podarí. Vieš, ako, niekedy urobím nejaký obsah a prepadne to, pôjdem dobre, ako, prečo sa to stalo? Čo to bolo o tom, čo potrebujem zmeniť a prinútiť ľudí, aby sa cítili ako, chcú sa tým viac zaoberať XYZ vecou. Takže to je, viete, je to, nikdy predtým som nepodnikal. Takže sa tieto veci učím za pochodu. A čítal som veľa podobných kníh o marketingu, pretože veľa z toho, čo robím, je marketing a veľa marketingu je komunikácia. Takže veľa z týchto lekcií, o ktorých učia marketéri, ako napríklad: Dobre, podnikáte a chcete, aby o tom ľudia vedeli. To je marketing, nie? to je reklama. A tak trochu využívam svoje osobné skúsenosti s vecami, ktoré som sa naučil v obchodných knihách a marketingových knihách. A je tu jedna kniha, Anne Hadley je skutočne známa ako marketingová expertka a autorka. A má tento skvelý citát, o ktorom uvažujem, čo je dobrý marketing, vďaka ktorému vyzerá spoločnosť inteligentne. A vďaka skvelému marketingu sa zákazník cíti inteligentný. Takže nerobte veci, pretože máte pocit, že je to dobrý nápad. Napríklad je to možno užitočný nástroj na začatie, aby ste videli, čo funguje. Ale v skutočnosti je konečným cieľom slúžiť tejto osobe a pomáhať iným ľuďom, aby sa skupina slikov zviditeľnila a aby sa ľudia naozaj cítili pohodlne. Takže to je môj konečný cieľ s tým, čo sa snažím urobiť, aby sa ľudia cítili, že sú vypočutí.

Samantha Sette 18:36

To znie naozaj naplňujúco. A páči sa mi, ako ste hovorili o marketingu, pretože robíte marketing nielen pre slik squad a slik vína, ale aj pre víno vo všeobecnosti. Pretože to vyzerá ako neprístupnosť, ak je to slovo. Vo vinárskom priemysle to spôsobuje, že ľudia sú trochu váhaví. Ale zo svojej skúsenosti ste zistili, že laik, ktorý toho o víne veľa nevie, je v skutočnosti veľmi nadšený z tejto veci, keď má slovesnosť a jazyk, aby o tom hovoril.

Marie Chesliková 19:08

Áno, milujem, milujem to. Je to jedna z mojich obľúbených vecí, keď mi niekto komentuje alebo píše DMS a hovorí: Nepijem víno, nemám rád víno alebo si myslím, že víno nemám rád. Ale rád sledujem váš obsah. A je to ako, no, to je silné. Akoby som nevedel, koľko ľudí môžete takto konvertovať, aby ste to urobili. Myslím, že je to neuveriteľne silná vec. A naozaj som si nemyslel, že by som bol schopný to urobiť len tým, že som sám sebou. Ale to je naozaj všetko. A bolo to neuveriteľne obohacujúce, ako ste povedali.

Samantha Sette 19:13

A pre týchto ľudí. Čo si myslíte, keď sa vydávajú na svoju cestu za vínom a vidíte ich rásť, že im tento rast uľahčujete. Čo sa zdá byť na tom najviac naplňujúce?

Marie Chesliková 19:51

Stručne povedané, povedali ste to tak, že mám rád ľudí. Rád pomáham ľuďom. To je to, čo mi prináša radosť. Je to moje sebectvo Len sledovať, ako rastieš, ma to núti robiť to a cítim sa naplnené. Napríklad, mal som asi 12 ľudí z šikovnej skupiny, ktorí sa venovali vínu a informovali ma o svojej ceste za vínom ako profesionála, pretože sledovali moje veci. Práve som tento týždeň telefonoval s chlapíkom, ktorý pracuje ako predajca v LA, a chcel by som sa venovať vínu. A ja si hovorím, to je úžasné. Porozprávajme sa o tom, že viete, v čom ste dobrí a ako sa tam dostať. A on mi len, viete, povedal, že sa uchádzal o prácu v predaji vína, viete, v ten istý týždeň, v ten istý deň. Takže to tak bolo, výsledky sú hmatateľné a je to šialené. A nikdy som si nemyslel, že by som to dokázal v rámci vína. Chcem povedať, že je to zadosťučinenie robiť to v rámci zdravotnej starostlivosti, určite vidieť výsledky vašej tvrdej práce a uistiť sa, že váš pacient je v bezpečí a môže ísť domov. To je obohacujúce. A mojím ekvivalentom v slick je sledovať ľudí, ktorí sa dostávajú k vínu a tým si obohacujú svoj život. To je to, čo ma ženie ďalej.

Samantha Sette 21:02

A všimli ste si, že je to bežný vzorec, že ​​ľudia sa o víne nielen učia, ale venujú sa tomu aj vo svojej kariére a profesionálnom živote?

Marie Chesliková 21:11

Viete, povedal by som, že je to pravdepodobne nezvyčajný scenár, myslím si, že väčšina ľudí si to jednoducho užije. Ľuďom, ktorí absolvovali môj kurz, by som ich stiahol potom, čo ho absolvovali, povedal by som, že pravdepodobne len 20 % ľudí sa kvôli tomu venuje profesionálnejšej kariére. Ale tiež nemám ako žiadny iný referenčný bod toho. To je veľa. Alebo ak je to málo, viete, nemám žiadne základné znalosti o tom, čo robí WSET pre konverziu podobného kurzu pre ďalší kurz a podobné veci, správne. Ale myslím si, že práve ja som moja vec a že si túto cestu vykrajujem pre seba. Myslím, že je to silná vec. Myslím si, že ľudia by si mali so znalosťou vetra robiť, čo chcú. Ale myslím si, že áno, veľká časť z nich nakoniec pôjde k profesionálnejšej ceste, na rozdiel od cesty pre nadšencov a len na cestu obohatenia života.

Samantha Sette 21:57

Absolútne. Nie. A myslím, že je to dôkaz toho, že sa stále učíme, však? Nie je to to, čo nás robí zábavnými a vzrušujúcimi, a túžime po tom, aby sme vo svete nasávali viac. A víno je na to skvelým miestom. Pretože práve táto vec je pre toľkých ľudí len niečo na pitie, je to červené alebo biele. A potom začnete odlupovať vrstvy a je v tom oveľa viac odtieňov. A je tu svet a ľudia ako ty, ktorí sú tak nadšení, že o tom môžu hovoriť.

Marie Chesliková 22:23

Absolútne. Bolo to úžasné. Naozaj. Bolo to úžasné.

Samantha Sette 22:28

Áno, a myslím si, že toto je skvelé miesto na prechod, pretože chcem hovoriť o TikTok. Rád by som počul len o vašich doterajších skúsenostiach, myslím, že od začiatku, kedy ste začali s týmto aspektom vašej platformy a prítomnosti?

22:43

Hovoriť o TikToku, myslím, bolo to hlúpe, je to také šialené, ja len, milujem každú sekundu toho, pretože je to také absurdné, ako napríklad, najmä na TikTok, je to tak trochu viac, čím ste šialenejší, je pravdepodobnejšie, že si vás všimnú. Takže si myslím, že to len umožňuje ľuďom, aby sa skutočne vyjadrili spôsobmi, o ktorých si myslím, že to na iných platformách v skutočnosti nemôžete. Tak som začal TikTok, január 2022. Takže január minulého roka a môj cieľ v januári som si povedal, že budem uverejňovať TikTok za mesiac január a uvidím, čo sa stane. A tak som to urobil a môj prvý pár bol v ponožke, pretože, viete, sa musí stať vaša ponožka predtým, ako sa vám v niečom podarí. Ale do konca mesiaca som mal 10 000 sledovateľov, povedal som, to je šialené. Robím to mesiac a na Instagrame, kde to robím už rok a pol. Mám asi trikrát viac sledovateľov ako ja. A je to ako: Dobre, to je zaujímavé. Takže pokračujme v tom. A potom som to robil ďalej. A potom nájdete trendy a výklenky, ktoré fungujú. Robil som takéto komické recenzie na ochutnávku vína, ktoré sa ľuďom naozaj páčili. A to ma do marca priviedlo k tomu, že som dal like, 23 000 sledovateľom, a povedal som si, wow, dobre, neviem, čo to je. Ale mám pocit, že to musím aj naďalej pridávať do svojho repertoáru a len tak ďalej a uvidíme, čo sa stane. A tak teraz, viete, teraz mám asi 65 alebo niečo také. A s tým sú a sú samozrejme dobré a zlé dni. A sú chvíle, keď mám na videu milión videní. A sú chvíle, keď mám 200 zhliadnutí videa zdanlivo bez dôvodu. Ale je to len preto, že sa stále učím, pravda. Robím to len rok a pol. Takže mám pocit, že toho mám ešte veľa. Ale bola to naozaj zábava. A väčšina klientov, ktorých dostávam, pochádza zo sociálnych médií. Väčšina tržieb, ktoré dostávam za vínny kurz, pochádza zo sociálnych sociálnych sietí. Je to teda neuveriteľne výkonný nástroj, s ktorým mi nevadí tráviť veľa času, pretože v skutočnosti je to môj rozpočet na reklamu, do ktorého nemíňam žiadne peniaze. Je to zadarmo. Jediné, čo stojí, je moja práca. A pre mňa to stojí za to a potom sa pokúsiť preskúmať aj iné platformy, ako je YouTube. Takže to bola cesta, ale bola to naozaj skvelá.

Samantha Sette 25:07

Aj tu je niečo také silné, pretože najmä s médiom, ako je TikTok, však? Tam, kde je obsah, nie vždy ho hľadáte, je to ako pristátie vo vašom lone. A myslím si, že váš rýchly rast ukazuje, alebo aspoň mne, že toto je obsah, ktorý ľudia chcú, ale v skutočnosti nevedia, ako ho nájsť. A rastie, pretože je to dôležité, zaujímavé a ľuďom sa to páči. A tak sa zdá, že je tu možno váhavosť, o ktorej sme hovorili, pri učení sa o víne, alebo len nevyužitá zvedavosť, že pomáhate ľuďom dozvedieť sa o sebe a uvedomiť si, hej, aj keď sa mi to nepáči, toto je skvelé sa o tom dozvedieť, aj keď to nerád pijem.

Marie Chesliková 25:51

Áno, absolútne. Cítim sa ako TikTok, myslím tým, že by som opäť mohol viesť úplne iný rozhovor o sociálnych médiách. Ale myslím si, že TikTok je obzvlášť zaujímavý, pretože získate obsah vína, aj keď nekonzumujete žiadny iný obsah vína. Takže niekedy sa vám stane, že dostanete náhodné video s likeom, čo si myslia, že by ste chceli. A to znamená, že váš dosah siaha oveľa ďalej, napríklad áno, môžete učiť o víne a to môže prilákať určitý druh ľudí. Ale ak môžete pridať víno s inou zručnosťou, ktorú máte, či už je to ako, ilustrácia alebo humor alebo akýkoľvek iný podobný nástroj alebo zručnosť, v ktorej ste dobrí, mám pocit, že vás to len rozširuje ešte viac, pretože ako, ja používať veľa humoru v mojom obsahu. Takže nielenže získavam klientelu s vínom, ale aj ľudí, ktorí sledujú komediálne stránky, čo je oveľa väčší trh, oveľa väčší okruh, viete, spektrum. Takže používať všetko, čo máte, čo je tiež niečo ako známe príslovie, v rámci podnikania, rovnako ako používať to, čo máte, čokoľvek, v čom ste dobrí, jednoducho v tom pokračujte. A nech sa ľuďom páči čokoľvek, neprestaňte to robiť, ak máte video, ktoré sa stane virálnym, opakujte ho dovtedy, kým vás ľudia za to nebudú nenávidieť, až kým z vás nebudú ľudia úplne chorí. Správny. Takže ma to naučilo veľa lekcií nielen o konzistentnosti, ale ako o podnikaní vo všeobecnosti, bolo to naozaj skvelé.

Samantha Sette 27:17

Jedna z mojich obľúbených vecí, ktoré počúvam, keď vás spoznávam, a váš príbeh je, že keď pomáhate iným ľuďom učiť sa, učíte sa popri tom aj vy. A ty to tak moc vlastníš. A čo si teda myslíš, že sa ešte musíš naučiť? Či už o víne alebo o učení ľudí o víne, alebo dokonca o TikTok, ak chcete? No, je toho veľa, čo by sme sa mohli naučiť o tick tak, myslím, že v tomto smere všetci bojujeme.

Marie Chesliková 27:39

Myslím, úprimne, pretože, viete, v súvislosti s vínom, myslím, pre mňa sú najväčšie problémy, ktoré mám, obchody okolo vína. Ako viem, som dobrý v týchto zručnostiach. Mám pocit, že som celkom efektívny komunikátor, viete, možno to nie je ako rozprávkový koniec. Ale toto je ako skutočný koniec typu, dobre, robím to, čo robím, a milujem to. A značky mi platia za XYZ vecí. A to je úžasné. A to je úžasné. A to mi umožňuje šíriť dobré slovo úhľadného, ​​šíriť dobré slovo vína a pokračovať v tom, čo robím. Ale ako, viete, sotva dokážem, nechodila som na obchodnú školu, učím sa žonglovať, aby som bola každým jedným klobúkom v biznise. A je to ťažké, viete, a snažím sa zistiť, koľko času vyhradím na fakturáciu? Koľko vyčlením na marketing v porovnaní s mojím produktom v porovnaní s budúcimi produktmi? Oproti tomu, ako riadim tím, to bolo len také, že je to celý súbor zručností, kde je to ako, toto sa neučím. Neviem. Mám pocit, že sa na to len snažím prísť za pochodu. Ale čo sa týka produktu, pravdaže, čo sa týka vína samotného, ​​je to taký obrovský svet a ja nebudem vedieť všetko. Myslím si, že som dosť efektívny všeobecný odborník, učím ľudí o víne a som na to dosť hrdý. S nemeckým vínom som trochu konkrétnejší len preto, že som nemecký veľvyslanec vína, rovnako ako zdravotníctvo, však? Môžete sa naučiť byť lekárom rodinného lekárstva, čo je ako veľa rôznych vecí, však? Väčšinou pediatria, alebo môžeš byť nefrológ, však? Len na obličky sa môžete špecializovať celý život. A vždy sa to zmení, však? A tak prirovnávam víno k tomu, že tam, kde je to ako, by som sa mohol učiť o Nemecku, pravdepodobne navždy, viete, pravdepodobne by som sa mohol zdokonaliť na jednom mieste a byť špecifický na dlhú dobu, ale som šťastný, že som všeobecná, pretože mám pocit, že umožňuje rozčúliť sa väčšej skupine ľudí. A potom už len okolo toho vytvárať obsah, ktorý je efektívny, zaujímavý a upúta a udrží pozornosť. Takže mám pocit, že je to veľa vecí, ale povedal by som, že hlavne obchodná stránka a potom tvorba obsahu okolo toho, pretože to pomôže obchodnej stránke.

Samantha Sette 29:54

Absolútne. Je toho veľa, čo sa treba naučiť. Páči sa mi, čo si hovoril tým, že si všeobecný, pretože ťa potrebujeme. Akoby vám to pomohlo dať veci do zrozumiteľnejšieho jazyka, pretože rovnako ako v zdravotníctve nepôjdete k nefrológovi, ak to neviem. Máte nádchu. Pijete priveľa vína.

Marie Cheslik 30:16

Áno, úplne, úplne.

Samantha Sette 30:18

Takže predpokladám, že čo bude ďalej so slikovými vínami, chystáte sa na niečo alebo na nové nápady, ktoré by ste chceli zdieľať na tejto platforme?

Marie Cheslik 30:27

Áno, 100%, pracujem na sérii kníh s názvom Ako čítať etiketu vína. A táto séria kníh sa objavila, keď som robil môj online kurz vína, ktorý by ste si tiež mali pozrieť, stojí 189 dolárov. Trvá štyri hodiny. Urobil som to pre úhľadný tím. Sú to veľmi praktické informácie. Milujem to. Páči sa mi, že je to vec, ktorú môžem, ktorú môžem dať ľuďom, o ktorej si myslím, že je skutočne užitočná vo svete vína. Ale keď som robil ten kurz, je tu časť, ako čítať etiketu vína. A povedal som si, viete, to je silná zručnosť, o ktorej si myslím, že veľa ľudí vie stotožniť sa s tým, kde sú vo vinotéke a pozerajú sa na všetky tieto etikety a idú, ja neviem čo chcem. Takže buď predvolene použijete to, čo bežne dostávate, alebo jednoducho dostanete najlacnejšiu vec, alebo druhú najlacnejšiu vec, alebo aký je váš myšlienkový proces. A tak naučiť sa čítať etiketu a etiketu vína znamená, že viete, ako bude víno chutiť, aj keď ho ani neotvoríte. A to je súbor zručností. Správny. A to je niečo, čo je také naučiteľné, že som to ešte nevidel. Takže prvá kniha je takmer hotová. Takto čítať etiketu francúzskeho vína, rozdelíme to podľa krajín, pretože si myslím, že je dôležité to takto robiť. Áno, sledujte úhľadný tím a sledujte ho, len aby ste vedeli, že čoskoro na to príde aj agent, čo je úžasné, bolo toľko príležitostí. A tak to bude legitímne, pomôže to šmejdovej skupine von a získa viac ľudí sebavedomejšie vo víne, čo je opäť vždy mojím cieľom. Takže to je taký veľký projekt, na ktorom som v týchto dňoch pracoval, je to kurz, vďaka ktorému bude čo najviac vŕzgavý a lesklý. A potom prídu na rad tieto knihy.

Samantha Sette 31:59

To je veľmi vzrušujúce. A nechcem prísť o moju obľúbenú otázku, opýtajte sa ľudí, takže skôr, ako zabudnem, vypadne mi z hlavy, že ste čakali, že skončíte tam, kde ste dnes?

Marie Cheslik 32:13

No, nie, myslím, samozrejme, že nie. To je smiešne. Takže ako keby som nemal TikTok, viete, vytváranie videí nebolo pre mňa ani v registri. Ale vždy som mal rád prácu, kde to mohlo byť kreatívne. A opäť som sa mohol spojiť s ľuďmi. Vedel som teda, že sa budem živiť kreatívnou prácou? Pravdepodobne nie. Opäť som bol trochu príliš pragmatický. Bol dôvod, prečo som chcela byť zdravotnou sestrou. A existuje dôvod, prečo som tak vďačný. Som zdravotná sestra, vždy si hovorím, či zajtra vybuchnú slik vína, a už som ich nemala. Stále by som mohla byť zdravotnou sestrou, mohla by som, mohla by som len urobiť tú vec so sestrou s botoxom a nazvať to deň, viete, a jednoducho cítiť istotu, že budem finančne stabilná a budem v poriadku prejsť na ďalšiu vec. Ale to, čo som si nikdy nepredstavoval, že by som mohol robiť túto prácu, budem robiť na plný úväzok? Nie, určite nie. Ale bolo to tak cool. Bolo to tak. Viete, ja sa označujem ako podnikateľ. A to ma kedysi šklbalo. Kedysi som to slovo nenávidel. Znie to len domýšľavo. Je to skoro ako keby ste sa nazývali malým Áno, je to, je to ako, je na tom niečo, v čom máte pocit, že ste viac, než ste. Ale naozaj neexistuje žiadna iná práca, ktorá ťa odmeňuje za to, že sa viac zlepšuješ, čím som lepší v slik a čím som lepší v komunikácii s vínom, tým som lepší v tvorbe obsahu, čím som lepší v XYZ veci, tým lepší je ten slik urobím a tým lepšie budem robiť. A odmenu za to vidím finančne a viete, emocionálne, však? Na svete nie je žiadna iná práca, ktorá by to skutočne dokázala. Mohol som sa vrátiť a získať magisterský titul zdravotná sestra alebo sestra anestéziológ alebo čokoľvek iné, zabezpečiť, aby ste zarábali peniaze, ale stále máte strop, však? Stále hovoríš: Dobre, išiel si do školy, skončil si. Gratulujem, viete, ako, k tejto práci. Akoby som mohol, mohlo by sa to zmeniť na čokoľvek. Viete, mohol by som, áno, urobil som tento kurz, že napíšem knihu. Viete, možno v budúcnosti nastane situácia ako tehla a malta. Viete, je tu toľko potenciálu. A to je to, čo považujem za skutočne vzrušujúce na tom, čo robím. A som tak vďačný, že sa môžem vydať na túto cestu a že ľudia ako vy, ľudia ako Wine Enthusiast, ako ja, napĺňajú ľudí ako som ja, a som len vďačný za každú príležitosť, ktorá sa mi naskytne. Takže chcem len povedať: Ďakujem, chlapci. Oceňujem, že. je to celkom fajn.

Samantha Sette 34:33

No veľmi si to zaslúžiš. A myslím si, že pre väčšinu ľudí by tá neistota toho, čo bude ďalej, bola veľmi desivá. A som si istý, že to nie je vždy vzrušujúce, pretože je to strašidelné. Je to neistota, ale tlieskam vám len za to, že máte takú otvorenú, nadšenú myseľ a všetky možnosti, ktoré sa vám v budúcnosti môžu naskytnúť.

Marie Cheslik 34:51

Áno, som klamne optimistický, pretože mám pocit, že ním musíte byť aj vy

Samantha Sette 34:57

Chers k tomu a áno, správne. ak sa rozveselíme, čo máš v pohári?

Marie Cheslik 35:04

Mám pred sebou ľadovú kávu a vodu. Ale mám aj fľašu Gigi Riesling z roku 2007, ktorá tu práve sedí. Takže som vďačný, že to mám a možno si to odpijem neskôr pri oslave.

Samantha Sette 35:19

No, Marie, myslím, že sme na konci konverzácie. Chcel by som sa vám poďakovať, že ste si našli čas a ešte raz, oceniť váš úspech ako budúci 40 ocenený, keby boli nejaké posledné slová, alebo kde vás naši poslucháči môžu nájsť? Vezmi si slovo? Tu je váš záber.

Marie Cheslik 35:38

Áno, ďakujem, že ste ma vypočuli. Chcem, aby si bol súčasťou šmejda. Chcem ťa stretnúť chcem ťa spoznať. Chcem ťa nadchnúť pre víno. Tak si pozrite buď Instagram Tik Tok alebo YouTube slik vína S L I K vína a príďte pozdraviť, príďte napísať komentár. V opačnom prípade si pozrite môj web. Áno, mám kurz práve pre vás. Ak chceš. Ak vás zaujíma víno a chcete sa o víne dozvedieť viac, určite vám odporúčam, aby ste inak, viete, celý môj obsah je zadarmo a uvidíme sa na internete.

Samantha Sette 36:08

Swipping je to, čo opäť prinesiete prejav vďaky.

Marie Cheslik 36:15

Ďakujem ti veľmi pekne. Naozaj si toho vážim.

Jacy Topps 36:22

Učenie o víne nemusí byť zložité. Ale často je to tak. Výrazy a žargón, ktoré mnohí profesionáli používajú, sú často vnímané ako prekážky a zastrašujúce spotrebiteľov, najmä tých novších. My v priemysle hovoríme, že vzdelanie je kľúčové. Ale možno je to prístupnejšie vzdelanie. To je kľúč. Co si o tom myslis? Ak sa vám dnešná epizóda páčila, radi si prečítame vaše recenzie a vypočujeme si váš názor. Svoje pripomienky a otázky nám môžete poslať e-mailom v podcastoch na stránke Wine Enthusiast. dotnet. A hej, prečo nepoviete svojim priateľom, ktorí milujú víno, aby si nás pozreli, aby si zapamätali, že sa môžete prihlásiť na odber tohto podcastu na Apple, Google, Spotify a kdekoľvek inde, kde počúvate podcasty. Môžete tiež prejsť na podcast pre spätné lomítko. Pre viac epizód a prepisov. Som JC top. Ďakujem za vypočutie